28 oktober 2012

Heinz G.

Heinz G. was eigenaar van een kantoorboekhandel en werd een tijdje de vaste klant van Christiane.
Maar daarvoor was hij ook vaste klant geweest van Babsi en Stella.

Het is op zijn proces dat Kai Hermann en Horst Rieck in contact kwamen met Christiane omdat ze tegen hem moest getuigen.

Heinz was een makkelijke klant omdat hij niet met geld betaalde maar met heroïne  Dit bespaarde natuurlijk een hoop heen en weer geren voor Christiane.

Toch eiste Heinz dat ze met hem naar bed ging iets wat ze altijd had weten te vermijden.

Heinz G. werd op 10 februari 1978 door het arrondissementsrechtbank te Berlijn  wegens het verschaffen van heroïne aan Christiane en Babsi, en wegens het sexueel misbruiken van een ander meisje tot een gevangenisstraf van 3 en een half jaar veroordeeld.

Christiane verteld in haar boek: "Ik moest getuigen op zijn proces. Ik heb daar de waarheid verteld. Ergens liet Heinz me even koud als elke andere klant. Toch was het niet gemakkelijk voor mij om tegen hem te getuigen, omdat ik met hem te doen had."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten